Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

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Ausgewählte Publikationen

1. Journals

Mohs, A. & Hübner, G. (accepted). Organ donation: The role of gender in
the attitude-behavior relationship. Journal of Applied Social Psychology.

Vogel, S. T., Mohs, A., Lilie, H., Six, B. & Hübner, G. (2011).
Acceptance of donation after circulatory death. Organs, Tissues & Cells,
14, 27-33.

Hübner, G. & Kaiser, F. G. (2006). The moderating role of the
‘attitude-subjective norms conflict’ on the link between moral norms and
intention. European Psychologist, 11, 99 – 109.

Hübner, G. & Six, B. (2005a). Einfluss ethischer Überzeugungen auf das
Organspendeverhalten: ein ‘Erweitertes Modell der Organspende’.
Zeitschrift für Gesundheitspsychologie, 13, 118 – 125.

Hübner, G. & Six, B. (2005b). Stimulating Organ Donation: The Role of
Empathic Cues. Psychology & Health, 20, 118 – 119.

Kaiser, F. G., Hübner, G. & Bogner, F. X. (2005). Contrasting the theory
of planned behavior with the value-belief-norm model in explaining
conservation behavior. Journal of Applied Social Psychology, 35, 2150 –
2170.

Hübner, G. (2005). Soziales Marketing. In G. Michelsen & J. Godemann, Jasmin (Hrsg.), Handbuch Nachhaltigkeitskommunikation, Grundlagen und Praxis (S. 287 – 296). München: Oekom.

Hübner, G. (2004). Het ‘attitude-subjectieve norm conflict’ als moderator van de relatie tussen morele normen en de intentie om elektriciteit uit biomassa te gebruiken. In D. Wigboldus, M. Dechesne, E. Gordijn & E. Kluwer (Eds.), Jaarboek Social Psychologie 2003, pp. 153-164, Aspo: Pers.

Hübner, G. (2002). Vom Wissen zum Handeln: Strategien zur Förderung naturverträglichen Verhaltens. In K.-H. Erdmann & C. Schell (Hrsg.), Natur zwischen Wandel und Veränderung, S. 193 – 212. Springer: Berlin.

Kirkcaldy, B., Petersen, L.-E. & Hübner, G. (2002). Managing the stress of bringing the economy in the Eastern German Federal States to the level in the West Federal States: comparison of occupational stress, physical and psychical well-being and coping among managers from West- and the former East Germany. European Psychologist, 7, 53-62.

Hübner, G. & Felser, G. (2001). Für Solarenergie - Konsumenten- undUmweltpsychologie strategisch anwenden. Heidelberg, Kröning: Asanger.

Hübner, G. & Fliegner, S. (2001). Entmotorisierungspotential Chance oder Illusion? Umweltpsychologie, 5, 34-48.

Prose, F. & Hübner, G. (1995). Soziales Marketing für den Klimaschutz. In: G. Altner, B. Mettler-Meibom, U.E. Simonis & E.U. v. Weizäcker (Hrsg.). Jahrbuch Ökologie 1996 (S. 285-290). München: Beck.

Prose, F., Kupfer, D. & Hübner, G. (1994). Social Marketing und Klimaschutz. In: Fischer, W. & Schütz, H. (Hrsg.) Gesellschaftliche Aspekte von Klimaänderungen (S. 132-144). Jülich: Forschungszentrum Jülich.

Bliemeister, J. & Hübner, G. (1991). Zur Problematik AIDS-protektiven Verhaltens: Überlegungen aus sozialpsychologischer Sicht zur Steigerung der Effektivität von AIDS-Präventionsstrategien. In: Haisch, J. & Zeitler, H.-P. (Hrsg.). Gesundheitspsychologie. Zur Sozialpsychologie der Prävention und Krankheitsbewältigung (S. 123-144). Heidelberg: Asanger.

2. Weitere Zeitschriften

Hübner, G. (2011). Nicht ohne lokale Expertise – Akzeptanz von
Erneuerbaren in der Bevölkerung. Politische Ökologie, 29, 69-74.

Hübner, G. & Pohl, J. (2011). Jein zum Netzausbau. Erneuerbare Energien,
21, 30-33.

3. Buchbeiträge

Hübner, G. (2012). Die Akzeptanz Erneuerbarer Energien. In F. Ekardt, B.
Hennig & H. Unnerstall (Hrsg.), Erneuerbare Energien – Ambivalenzen,
Governance, Rechtsfragen (S. 105-127). Marburg: Metropolis.

Hübner, G. (2010). Soziales Marketing pro Umwelt. In V. Linneweber &
E.D. Lantermann (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie – Band II:
Spezifische Umwelten und umweltbezogenes Handeln (S. 829-854).
Göttingen: Hogrefe.

Hübner, G. (2005). Soziales Marketing. In G. Michelsen & J. Godemann,
Jasmin (Hrsg.), Handbuch Nachhaltigkeitskommunikation, Grundlagen und
Praxis (S. 287 – 296). München: Oekom.

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